La ultima ședință a Guvernului a fost decisă restructurarea aparatului central al Ministerului Sănătății. În loc de 20 de direcții și servicii ministeriale aprobate printr-o hotărâre de Guvern din 2011, Ministerul Sănătății va avea 17 unități de conducere.
Ministrul Sănătății, Mircea Buga, a propus la ședința de miercuri a Guvernului să fie modificată Hotărârea de Guvern 397 din 2011 privind organizarea Ministerului Sănătății. Conform documentului, structura a două direcții a fost modificată, iar altele două au fost adăugate. Este vorba despre Direcția analiză, monitorizare, evaluare a politicilor și coordonare a asistenței externe sectoriale și Direcția contabilitate și patrimoniu. Nota informativă relevă că decizia creării unei asemenea Direcții a apărut ca o anticipare pentru noile reforme: „în timpul apropiat vor fi aprobate o serie de politici importante pentru domeniul sănătății și va crește volumul de lucru privind monitorizarea, evaluarea și analiza acestor politici”. De asemenea, Direcția asistență medicală primară a fost comasată cu cea urgentă.
Au fost eliminate 6 secții, printre care Secţia planificare şi dezvoltare strategică, a cărei sarcini și funcții i-au revenit secretarului de stat, funcție deținută momentan de Nicolae Jelamschi. În general, noile modificări i-au oferit secretarului de stat mai multe împuterniciri. În nota informativă anexată la document se precizează că acest lucru s-a făcut pentru „a contribui la consolidarea capacităților în cadrul Ministerului Sănătății și la responsabilizarea instituțiilor medicale în promovarea politicilor de stat în domeniul ocrotirii sănătății”.
A fost instituit și Colegiul ministerului. Acesta va fi format din 12 membri: ministrul, miniștrii adjuncți, secretarul de stat, reprezentanți ai Ligii medicilor, Academiei de Științe, sindicatului „Sănătatea” și ai sectorului privat.
Felicia Nedzelschi, MedNews